דף הבית » איך יודעים שהגיעה העת להמליץ להורים על דיור מוגן?

איך יודעים שהגיעה העת להמליץ להורים על דיור מוגן?

האדם אינו הופך ונעשה צעיר יותר עם השנים. בשלב מסוים הזקנה תגיע לכל אחד ואחת מאיתנו, תוך שהיא גורמת לירידהאיך יודעים האם ומתי מגיע הזמן להמליץ להורים על דיור מוגן? הדרגתית ביכולת התפקוד העצמאי שלנו. בשלב מסוים אנחנו מגיעים למסקנה שהאופציה הטובה ביותר עבור ההורה שלנו, אם לא היחידה, היא לעבור למוסד המותאם לבני גילו – שיכול להיות גם מוסד לדיור מוגן. אז מהן הנקודות בהן ההמלצה על מעבר לדיור מוגן הופכת למתבקשת?

מה המצב המשפחתי של ההורה טרם המעבר לדיוק מוגן?

פעמים רבות ההחלטה האם לעבור למוסד דיור מוגן היא פונקציה של המצב המשפחתי הנוכחי של ההורה. תרחיש נפוץ בו מתבצע מעבר שכזה הוא פטירת ההורה השני, כך שהקשיש נותר למעשה לחיות בגפו. כאשר המשפחה אינה יכולה להיות שם עבורו בכל רגע נתון – וזה הגיוני בעידן של עבודה, לימודים ומחויבות למשפחה הגרעינית – המעבר למקום בו הוא יוכל לשהות בחברה נעימה של בני גילו. מעבר לדיור מוגן יכול לפתור את בעיית הבדידות, שהיא כידוע אחת הרעות החולות של החיים בגיל השלישי ואילך.

לפעמים המעבר למוסד דיור מוגן הוא מתבקש גם כאשר בני הזוג המבוגרים ממשיכים לחיות יחדיו. בשלב מסוים הם עשויים לגלות שלא פשוט עבורם להתנהל באופן עצמאי ולסעוד זה את זו. בתי הדיור המוגן מציעים פעמים רבות מסגרת שאמנם נראית מאיימת בנקודת ההתחלה, אבל לאחר שמבינים שה"שד אינו נורא כל כך" מגלים פוטנציאל לאיכות חיים גבוהה. חשבו על שירותים מגוונים לבני גיל הזהב, חוגים, חדר כושר, בריכה, הרצאות, ימי עיון ותרבות ועוד. אפשר בהחלט לעבור למוסד איכותי לדיור מוגן על מנת ליהנות מיתרונות אלה ואחרים.

מהי רמת התפקוד של ההורה?

למרות שמוסדות דיור מוגן נתפסים ככאלו המיועדים לקשישים עצמאיים, הם למעשה מציעים שירותים הכרחיים עבור כל אדם מבוגר. אסור לשכוח שגם קשיש בעל תפקוד עצמאי גבוה באופן יחסי נמצא עדיין ברמת סיכון גבוהה, והוא זקוק לשירותים רפואיים, פרה רפואיים, סוציאליים וכן הלאה. אם המוסד לדיור מוגן מספק עבורו את השירותים האלה, נמנע מהאדם המבוגר הצורך להתאמץ על מנת לחפש פתרונות מקבילים בקהילה.

מוסדות דיור מוגן מציעים פעמים רבות טיפול אישי לקשישים הזקוקים לכך, כמו גם השגחה רפואית צמודה. כיום אפשר למצוא מוסדות דיור מוגן המספקים מענה מלא, ובעיקר רשימת שירותים מרשימה, עבור קשישים תשושי נפש, תשושים או אפילו סיעודיים במידה מסוימת. אם אתם רואים שההורים שלכם מתקשים יותר ויותר לתפקד בכוחות עצמם, יכול להיות שמעבר למוסד לדיור מוגן הוא הפתרון הטוב ביותר האפשרי עבורם.

האם ניתן לעמוד בהתחייבות הכלכלית הכרוכה במעבר לדיור מוגן?

חסם המפריד בין לא מעט אנשים מבוגרים לבין מעבר הוא עניין המימון של דיור מוגן. ידוע כיום שמוסדות דיור מוגן הם בדרך כלל יקרים יותר מאשר בתי אבות. הסיבה הראשונה לכך היא תנאי המגורים ורשימת השירותים המרשימה שלהם, כי על איכות כידוע צריך לשלם. מעבר לכך מוסדות הדיור המוגן הם פרטיים ברובם, כך שאי אפשר להשתמש במדינה ובגופים אחרים על מנת לממן חלק מעלויות השהות בהם. מה שכן, יש כיום מספר מסלולי תשלום לבחירה, וגם אפשרות למשא ומתן מול אנשי המוסד הנתון.

קשה להגדיר האם המעבר לדיור מוגן יהיה כרוך בהוצאות כלכליות גבוהות יותר או פחות בהשוואה להמשך המגורים בבית. כך או כך ברור שכדאי לסקור היטב את המצב הכלכלי של הקשיש, ההון שצבר במהלך השנים, ההכנסות החודשיות, התמיכה של המשפחה וכן הלאה. יכול להיות שהתשובה האם ומתי לעבור למוסד דיור מוגן תהיה טמונה במספרים האלו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר