דף הבית » מימון של דיור מוגן

מימון של דיור מוגן

מימון של דיור מוגןלאחר שחוגגים את מועד היציאה לגמלאות ולעיתים אף זמן מה לפני כן, מתכננים זוגות או יחידים רבים לעבור לסביבת מגורים הולמת ומתאימה, הלא היא הדיור המוגן.

בשל יתרונות מגוונים לרבות סביבה חברתית ופעילויות עשירות, בשל הנוחות שטמונה במגוון השירותים (חדר אוכל, שירותי ניקיון, מרפאה צמודה, חוגים), כבר לא מדובר בשאלה האם זהו צעד כדאי אלא מדובר בשאלה – כיצד ניתן לממן את העלות של הדיור המוגן.

עבור מרבית האנשים, המימון נעשה מאמצעים כספיים עצמאיים ולא מכספי תמיכות, קצבאות או זכאויות. אלה, שמורים בעיקר לנזקקים ובאים לידי ביטוי בבתי אבות ממשלתיים או במוסדות גריאטריים הממומנים לזכאים על ידי משרד הבריאות ("קוד"). מימון של דיור מוגן, אם כן, צריך להיעשות על ידי הדייר או זוג הדיירים, בהתאם לכמה דרכים אפשריות.

מימון מכספי חסכונות

כאשר מדובר באדם יחיד או בשני בני זוג שעומדים לעבור לבית דיור מוגן, קיימת אפשרות למימון מכספי חסכונות. החסכונות יכולים להיות פיצויים שהתקבלו מהמעסיק לאחר הפרישה לגמלאות.

החסכונות יכולים לכלול מכירה של תיק ניירות ערך שערכו עלה לאורך שנים ארוכות. החסכונות יכולים להיות כל מקור כספי נזיל, שיכול לשמש למימון הוצאה מרכזית שהיא – מימון כספי הפיקדון.

פיקדון במשמעותו כאן היא למעשה רכישת הזכות למגורים ביחידה פרטית בדיור המוגן. כספי הפיקדון שמשלם הדייר הם למעשה תחליף לרכישת הדירה והם נשחקים מדי שנה בהתאם לשיעור שנקבע מראש.

מימון במכירת דירה

לא כל מי שמעוניין לעבור לדיור מוגן צבר חסכונות נזילים שיאפשרו לו לשלם את כספי הפיקדון הנדרשים על ידי הנהלת הדיור המוגן. יש לזכור שכספי הפיקדון הללו יכולים להגיע למאות אלפי שקלים חדשים ולעיתים גם יותר, כך שמדובר בסכום נכבד למדי. אפשרות חלופית למי שלא צבר חסכונות נזילים או למי שלא רוצה לשבור תוכנית חיסכון, למשוך קופת גמל או למכור תיק ניירות ערך היא למכור את דירת המגורים.

צעד של מכירת דירת המגורים עשוי להעלות חשש בלב, אך יש לזכור שהדיור המוגן לא נועד להיות פתרון זמני אלא פתרון קבוע, מגורים לשנים ארוכות. כפי שמוכרים דירה כדי לעבור לדירה חדשה, כך אפשר בהחלט להתייחס לדברים – מוכרים דירה ועוברים למקום חדש. מי שמרגיש לא בנוח עם צעד כזה יכול בהחלט לבחור באפשרות שונה – משכנתא הפוכה.

במקום למכור דירה

משכנתא הפוכה מאפשרת לבעלי בתים נקיים משעבוד (ללא משכנתא קיימת), להימנע ממכירת הבית ולקבל מהבנק סכום שיכול להגיע לכמחצית משווי הבית כמשכנתא. במקרה זה, הבית נשאר בבעלות מלאה, אין תשלום חודשי לבנק והחזר ההלוואה יתבצע לאחר שבעלי הבית ילכו לעולמם בשיבה טובה. באותו הזמן יוכלו היורשים למכור את הבית או להחזיר את המשכנתא ולהעביר את הבעלות על הבית על שמם.

מימון הוצאות שוטפות

אי אפשר לדבר על מימון של דיור מוגן בלי להתייחס למרכיב ההוצאות השוטפות. מימון הפיקדון הוא רק מרכיב אחד, כאשר יש צורך לממן גם תשלומים שוטפים. תשלומים כאלה הם למעשה תשלום קבוע עבור כל אותם שירותים, פעילויות, חוגים, ארוחות, אבטחה, חשמל, תקשורת, ניקיון, תחזוקה, רפואה וכן הלאה.

התשלום הקבוע למעשה כולל בתוכו את מרבית העניינים הקשורים למחייה השוטפת וסכום זה יכול להגיע לאלפי שקלים מדי חודש בחודשו. מימון זה מגיע בדרך כלל מתוך כספי הפנסיה, הקצבאות והגמלאות.

לעיתים, ניתן להפחית את גובה התשלום החודשי כאשר מעלים את התשלום החד פעמי (הפיקדון). יש אפשרות אחרת – להקטין את תשלום הפיקדון ולשלם יותר מדי חודש בחודשו.
באנר דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר