דף הבית » חתימה על חוזה מעבר לדיור מוגן

חתימה על חוזה מעבר לדיור מוגן

חתימה על חוזה מעבר לדיור מוגןמעבר לדיור מוגן הינו צעד מאוד משמעותי בחיים. לא מדובר רק בשינוי סביבת מגורים, למרות שצעד כזה יש בו גם היבטים הדומים למעבר דירה. זהו צעד בעל השלכות כלכליות ונפשיות והוא יכול להשפיע על חיי היום יום של הדייר לשארית חייו. כיצד יש להיערך לקראת המעבר מבחינה משפטית? מה חשוב לדעת לפני החתימה על החוזה לדיור מוגן ואיך אפשר לוודא שהזכויות נשמרות?

תקופת ניסיון

בשל התחרות העזה הקיימת בשוק הדיור המוגן מקובל מאוד להציע לדיירים תקופת התנסות. חשוב להיות ערים לכך וגם לשים לב מהי המשמעות של תקופה זו. יש לברר מה קורה אם לאחר תקופת הניסיון מחליטים לוותר על הכניסה לדיור המוגן.

בנוסף, חשוב לבדוק היטב בחוזה מהם התנאים לעזיבה בהמשך ובתוך כמה זמן ניתן להתחרט. זה נכון גם למקרה של עזיבה מתוך רצונו של הדייר וגם למקרה שהדבר נובע מאילוצים שונים כגון שינוי במצב הבריאותי.

מסלולי תשלום ודמי פיקדון

בשנים האחרונות החלו רבים מבתי הדיור המוגן להציע סוגים שונים של מסלולי תשלום. כיום, ניתן אמנם לבחור במסלולי תשלום שאינם כוללים פיקדון אך זה לא בהכרח עדיף לכולם.

חשוב לבדוק היטב אילו מסלולי תשלום מציעים, חשוב לבדוק מהו מנגנון השחיקה של דמי הפיקדון ומה קורה לפיקדון אם מחליטים להפסיק את ההתקשרות עם הדיור המוגן. יש לשים לב שבמסלולים שבהם דמי הפיקדון שמשלמים לדיור המוגן יחסית נמוכים קיים מנגנון שנקרא שחיקה מואצת. כך, בכל שנה סכום גבוה יותר מהפיקדון "נמחק" ולא יוחזר במקרה של עזיבה או לאחר פטירת הדייר (היבט זה חשוב בעיקר ליורשים).

דמי אחזקה ועדכוני התעריף

דיור מוגן גובה מהדיירים סכומים משתנים עבור שירותים ואחזקה. בנושא זה חשוב לשים לב לכמה היבטים. ראשית, יש לבדוק האם יש שירותי חובה שעליהם כל דייר משלם והאם יש שירותי רשות, שאינם חובה. יש לבדוק מהי העלות של כל סוג שירות ולוודא שניתן להוסיף או לגרוע שירותים באופן חופשי ולפי הצורך.

חשוב לא פחות – לבדוק מהו מנגנון השינוי של דמי האחזקה. יש לשים לב במיוחד לניסוחים ערטילאיים שמשאירים לדיור המוגן את האפשרות להעלות את דמי האחזקה ללא מנגנון ברור. אם ניתן, יש לבקש שיקבע מנגנון שינוי ידוע מראש, למשל שינוי עליית המדד או עליה של לא יותר מאחוז נתון לכל תקופה.

מעבר בין יחידות דיור

יש לבדוק מה אומר החוזה במקרה שהדייר צריך או מעוניין לשנות את יחידת הדיור. ישנם בתי דיור מוגן שבהם קיימים סוגים וגדלים שונים של חדרים. שינוי ומעבר בין יחידת דיור צפוי מראש במיוחד כאשר שני בני זוג נכנסים ביחד לדיור המוגן. בשעה שאחד מהם ילך לעולמו או יעבור בבוא היום למחלקה סיעודית, יתכן מאוד שבן הזוג הנותר ירצה לעבור ליחידת דיור קטנה יותר.

לפעמים מעבר ליחידה אחרת רלוונטי גם כאשר מדובר בדייר יחידי (למשל אלמן, אלמנה). יש לבדוק מה אומר על כך החוזה ומה ההשלכות, אם יש כאלה, מבחינת עלויות ומבחינות נוספות.

עובדים זרים וטיפול סיעודי

במידה ונכנסים לדיור מוגן למחלקת עצמאיים, יש לזכור שלא לעולם חוסן. דיירים רבים זקוקים לאחר זמן לשירותים נוספים, מעבר למחלקה לתשושים או מחלקה סיעודית. חשוב לשים לב מה אומר על כך החוזה, האם יש עדיפות במעבר כזה לדייר כה או אחר (למשל לפי וותק או למי שבוחר לשלם פרמיה מסוימת). יש גם לבדוק האם ניתן להקצות מגורים לעובד זר סיעודי, במידה ויידרש.

אולי יעניין אותך גם:

תופעה: הקורונה גרמה לאזרחים ותיקים לזרז מעבר לבתי דיור מוגן 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר