דף הבית » שיקולים בבחירת דיור מוגן

שיקולים בבחירת דיור מוגן

שיקולים בבחירת דיור מוגןמספרם של בני גיל הזהב בישראל בכל הנוגע לבחירה במגורים בדיור מוגן עולה עם השנים. תוחלת החיים עלתה, מספרם של האנשים המבוגרים והקשישים עלה גם הוא, ויחד איתם עלתה גם כמות השירותים המיועדים עבורם, ביניהם אפשרויות הדיור המוגן.

דיור מוגן הוא מסגרת מגורים המבטיחה לדייריה סביבה בטוחה ומוגנת, יחד עם שירותים חברתיים ותרבותיים, שירותים רפואיים וסוציאליים, כשלכל הדיירים יש אותן דרישות, אותם צרכים ואותן שאיפות בנוגע לדרך החיים.

ההחלטה בנוגע למעבר לדיור מוגן כרוכה בבחירת המקום שבו האנשים יגורו וינהלו את חייהם. הדיור המוגן הופך לבית לכל דבר. ישנם שיקולים רבים בבחירת דיור מוגן, אך כולם מסתכמים בשתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא האם לבחור ביחידת דיור שנמצאת בתוך בניין עם עוד עשרות דירות כאלה, כשמרכזי השירות והטיפול נמצאים באותו מקום, והשנייה היא האם לבחור בדיור מוגן בסגנון כפרי, כשיחידות הדיור הן פרטיות ובמרכזן נמצא מרכז הטיפול והשירות.

תהליך בחירת דיור מוגן

  • מה האדם עצמו רוצה – האדם מגדיר את ציפיותיו האישיות מהדיור המוגן. באיזה סוג מגורים הוא מעוניין: דירה במרכז העיר או בית כפרי? יחידת דיור קטנה או גדולה שתתאים לאירוח המשפחה? מהם התחומים המעניינים אותו, שאותם הוא רוצה ללמוד ושאותם מספקת מסגרת המגורים?
  • מסגרות דיור מוגן שקיימות בשוק – מכיוון שקיימים סוגים שונים של מסגרות לדיור מוגן, לא כולן מתאימות לכל האנשים. לכן מומלץ, לאחר שנבדקו האופציות ונבחרו מסגרות הדיור, לגשת באופן פיזי לכל המקומות, לבדוק אותם בשטח ולנסות לתאר את החיים בהם – במסגרת כולה וביחידת הדיור עצמה.
  • מיקום – השיקולים בנוגע למיקום הדיור המוגן חשובים. מקום מרכזי עם תחבורה נגישה ומקומות מסחר ובילוי, או מקום מרוחק ושקט. האם ישנם מקומות טיול בסביבה ועוד.
  • בית פרטי או רשת ידועה – רשתות הדיור המוגן הן בעלות יתרונות על פני המסגרות הפרטי, בכך שהן וותיקות בענף והשירותים הניתנים בהן רבים ומפותחים, ויש מאחוריהן גב כלכלי ואפשרויות פיננסיות שמאפשרות להן את העברת השירותים. כמו כן, חשוב לבדוק האם יש תו תקן לאותה מסגרת נבחרת.
  • מסלולי התשלום – מסלולי תשלום בדיור מוגן משתנים ממקום למקום. סל השירותים במסגרות לדיור מוגן אינו קבוע, והוא משתנה מבית לבית. אם כן, חשוב לברר מה כלול בסל השירותים בבית הדיור המוגן הנבחר, מהם השירותים המשלימים ומהו התשלום שצריך להוסיף עבורם. חשוב לדעת שמסלולי הכניסה לבתים שונים ממקום למקום, וכי והו שיקול חשוב: פיקדון הכניסה גבוה? האם ישנם דמי כניסה? במידה והאדם מעוניין להתגורר בבית דיור מוגן מסוים, אך אין ביכולתו לעמוד במסלולי התשלום, המקום יוכל לדאוג לחלופה ולאפשר לו לשלם בדרכים אחרות.
  • האם ניתן טיפול – המטרות העיקריות במעבר למגורים בדיור המוגן הן קבלת שירות רפואי זמין, מעקב אישי ושמירה על רציפות הטיפולים הנדרשים. השיקולים בבחירת בית מוגן במקרה זה צריכים להיות זמינות המרפאה, האם ישנו רופא תורן, תדירות בדיקות הדם, מיהם אנשי המקצוע, הימצאות דיאטנית מפקחת על התזונה במקום וכדומה. חשוב לבדוק גם מה קורה כאשר המצב הבריאותי מידרדר, באילו מקרים ניתן להכניס מטפלת סיעודית לדירה בה מתגורר האדם, מה המדיניות במקום לגבי עובד זר לסיעוד באופן פרטי, אילו מחלקות דיור תומך ישנן וכדומה.
  • צוות המטפל – שיקולים נוספים בבחירת דיור מוגן יהיו נותני השירותים, בין אם זה הצוות הרפואי ובין אם אלה האנשים שדואגים לאחזקה שוטפת של המקום. ככל שהרמה המקצועית של נותני השירותים גבוהה, כך השירותים יהיו איכותיים יותר ורמתם תהיה גבוהה.

עזרה בבחירת דיור מוגן

ההחלטה על מעבר לדיור מוגן צריכה להיות החלטה של בני המשפחה וגם של הדיירים הנכנסים. כפי שצוין מעלה, שיקולים שונים שצריכים להילקח בחשבון הם איזור אליו יעברו הדיירים, מצבם הפיזי, יכולת כלכלית ועוד. כמו באתר זה, ברשת האינטרנט תוכלו למצוא מידע רב שיעזור לכם לגבש החלטה טובה יותר. בנוסף, תוכלו להסתייע בחברת קרן אור – אשר מסייעת בייעוץ והכוונה בהתאמת פתרונות דיור לבני הגיל השלישי.

באפשרותכם גם לפנות לחברה מקצועית כמו אינדקס ההורים שלי  – הכוונה וייעוץ לקראת מעבר לדיור מוגן, בתי אבות וכן ייעוץ בתחום הסיעוד. לאחר שמיפיתם את כל האפשרויות בעזרת בעלי מקצוע וברשת האינטרנט, אנו מאמינים שתגיעו להחלטה מושכלת וטובה לכולם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר