דף הבית » מהם היתרונות של דיור מוגן?

מהם היתרונות של דיור מוגן?

מהם היתרונות של דיור מוגן?בכל העולם ניתן לראות היטב את העלייה בתוחלת החיים, כאשר במדינות המערב ובישראל בפרט בולטת מגמה זו באופן מיוחד. העלייה בתוחלת החיים ורמת החיים הגבוהה יחסית המצויה בישראל הביאה לפריחה בבתי הדיור המוגן הפועלים ברחבי הארץ.

עליה זו במספר בתי הדיור המוגן נובעת מצורך הקיים בקרב הציבור וכן מכך שבמקומות כאלה כמה וכמה יתרונות חשובים. בין היתרונות ניתן למצוא את היכולת לשמור על עצמאות מלאה, המגורים ביחידות דיור פרטיות ומאובזרות, חיי חברה ופעילויות מסביב לשעון ועוד.

שומרים על העצמאות

כאשר מדברים על דיור מוגן, יש לעשות הבחנה ברורה בין בתים כאלה לבין מוסדות טיפוליים – סיעודיים. בתי דיור מוגן מיועדים בראש ובראשונה לבני הגיל השלישי אשר רמת התפקוד שלהם גבוה ואשר השאיפה שלהם היא לשמור על עצמאותם ולא לוותר עליה גם עם שינוי מקום המגורים.

דיור מוגן שונה מאוד מבית האבות הוותיק, שכן מדובר בסביבה קהילתית שבה האוטונומיה של הדיירים איננה מוטלת בספק. גם אם יש אפשרויות (בחלק מהמקומות) למגורים עבור כאלה הסובלים מירידה תפקודית מסוימת, הרי שמרבית הדיירים הינם עצמאיים לחלוטין ופעילים.

סגנון הניהול, החדרים, העיצוב, השירותים השונים בנויים מתוך הנחה שהדיירים מעוניינים ומסוגלים לנהל את ענייניהם באופן עצמאי כאשר הם למעשה דיירים ומקבלי שירותים ובשום פנים ואופן לא מטופלים. אם ישנו בית דיור שמציע גם היבט טיפולי או שיקומי, הרי שהדבר יתבצע בדרך כלל במסגרת מחלקה נפרדת המיועדת לדיירים הזקוקים לכך.

יחידות דיור פרטיות ומאובזרות

יתרון מרכזי נוסף הטמון בבתי הדיור המוגן מצוי במסגרת המגורים עצמה. בבתי הדיור המוגן ניתן למצוא יחידות דיור פרטיות, שמתאימות לדייר יחיד או לשני בני זוג. כל יחידת דיור כוללת כל מה שצריך בבית – חדר שינה וחדר מגורים, חדר רחצה ומטבחון.

יש יחידות גדולות יותר ויש יחידות גדולות פחות, אולם הדבר החשוב הוא האפיון הביתי. בכל יחידה ניתן למצוא מיזוג, לחצן מצוקה לשעת הצורך, ריהוט, טלפון, אמצעים לבישול. בחלק מהיחידות ניתן למצוא גם מרפסת פתוחה ואפילו גינה.

חיי חברה ופעילויות

עוד היבט חשוב, שמהווה יתרון של ממש בעיני רבים מבני הגיל השלישי, ניתן למצוא בפעילויות ובחיי החברה העשירים. העלייה בגיל כיום בהחלט לא מחייבת תחושה של בדידות או ניתוק חברתי.

בתי הדיור המוגן מאפשרים לכל אחד לחוש כחלק מקהילה תוססת ופעילה, כאשר הנהלת הבית מארגנת שפע של פעילויות לכל טעם ובכל שעה. האפשרות להשתתף בפעילויות על פי הטעם מוסיפה עניין לחיים ומאפשרת למנוע תחושה של שעמום או בטלה. בין הפעילויות ניתן למצוא למשל:

  • סדרה של הרצאות בנושאים שונים, המועברות על ידי אנשי מקצוע או מרצים מקצועיים.
  • חוגים בנושאי יצירה ומלאכת יד, החל מציור, דרך צילום וכלה בפיסול.
  • חוגי טכנולוגיה ושימוש במחשב.
  • פעילויות לקידום בריאות הגוף, חוגי ריקוד, התעמלות, שחייה בבריכה. יש מקומות שבהם קיים גם מתחם ספא פעיל.
  • יציאה משותפת לטיולים, סיורים, מופעים.
  • בבתי דיור מוגן רבים ניתן למצוא גם מופעים, קונצרטים, סרטים שמועלים או משודרים באולמות ייעודיים.

מקבלים חבילת שירותים

יתרון לא פחות חשוב מכל שהוזכר לעיל ניתן למצוא בחבילת שירותים שמקבלים הדיירים. יש לציין שלא חייבים לנצל את כל השירותים שנזכרים להלן.

  • שירותי ניקיון – אנשי ניקיון דואגים לנקות את החדרים בקביעות.
  • שירותי כביסה – ניתן לעביר בגדים לניקוי.
  • תחזוקה – ניתן להזמין ליחידת הדיור שירות תחזוקה ותיקונים.
  • ארוחות בחדר האוכל – ארוחות חמות וטריות מוכנות ומוגשות לדיירים בחדר האוכל או ביחידת המגורים.
  • בנוסף, ניתן למצוא שירותי יופי וטיפוח, מרפאה, בית מרקחת ושירותים נוספים.
  • באנר דיור מוגן

ראו גם:
שיקולים בבחירת בית דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר