דף הבית » דיור מוגן יוקרתי

דיור מוגן יוקרתי

דיור מוגן יוקרתיעם השנים עבר תחום הדיור למבוגרים הרבה מאוד שינויים. אם בעבר ניתן היה למצוא "בתי זקנים", בתי אבות, או מוסדות סיעודיים בלבד, הרי שכיום אפשרויות הדיור למבוגרים כוללות גם את הדיור המוגן.

דיור מוגן, שמהווה סביבת מגורים לבני הגיל השלישי העצמאיים והפעילים בדרך כלל, גם הוא כבר לא עשוי מקשה אחת. לצד דיור מוגן סטנדרטי, ניתן למצוא גם אפשרויות של דיור מוגן שנחשב ליוקרתי.

יחידה גדולה במיוחד

כאשר מנסים לתאר את מאפייניו של הדיור המוגן היוקרתי מגלים שלא תמיד קיים קו מפריד ברור בין דיור מוגן "רגיל" לבין דיור מוגן אקסקלוסיבי. יש הרבה מאוד אפשרויות, כאשר במידה רבה ניתן לראות את קו פרשת המים בגודל הדירות ובמחיר. חלק מאפשרויות הדיור המוגן היוקרתי כוללות מגורים ביחידת דיור גדולה בהרבה מהממוצע.

כך, אם יחידת דיור בדיור מוגן רגיל תהיה מורכבת מחדר מגורים מרכזי, מטבחון ומקלחת, יחידה שניתן למצוא בדיור מוגן יוקרתי יכולה להיות דומה בגודלה לדירה ישראלית ממוצעת של שלושה, ארבעה ואפילו חמישה חדרים.

בדיור יוקרתי ניתן למצוא סלון של ממש, חדר שינה, חדר רחצה גדול, מטבח נפרד וכן לעיתים חדר מגורים נוסף או חדר שבו ניתן לשכן קרובים הבאים לביקור. דיור מוגן יוקרתי עשוי להיבנות בצורה כזאת שלדיירים יש למעשה דירה גן או דירה עם מרפסת ענקית בסגנון של פנטהאוז.

יוקרה ברמה של מלון

דיור מוגן יוקרתי נבדל בדרך כלל מדיור ברמה רגילה או ממוצעת גם בכך שהעיצוב, האווירה והשירות ניתנים ברמה של מלון משובח, לא פחות. כך, ניתן למצוא שף וחדר אוכל שמעניקים ארוחות גורמה ברמה הגבוהה ביותר לצד מתמחי פנאי, ספא ונופש לא פחות יוקרתיים. ישנם מקומות שבהם מגיעים לדיור המוגן מטפלים, מעסקים, כירופרקטורים, מאמנים אישיים ואנשי מקצוע נוספים ברמות הגבוהות ביותר.

אוכלוסייה ברמה גבוהה

הבדל מרכזי נוסף שבין דיור מוגן יוקרתי לבין דיור מוגן ממוצע ניתן למצוא באוכלוסיית הדיירים. בדיור היוקרתי ניתן למצוא אנשים במצב סוציואקונומי משופר. ניתן למצוא בין הדיירים מנהלים לשעבר, בעלי מקצועות חופשיים, אנשי עסקים, בעלי הון ובהם גם מבוגרים ש"עשו עליה" בגיל מבוגר. בדרך כלל יהיה מדובר באנשים שהתגוררו לפני כן בשכונות הנחשבות ביותר. גם הדיור המוגן היוקרתי, יש לומר, מצוי לרוב באזורים יוקרתיים.

ראוי להוסיף ולומר שבדיור היוקרתי מספר הדיירים הכללי יהיה לרוב נמוך יותר, ביחס לדיור מוגן איכותי אך ברמה ממוצעת. הדבר דומה למצב שמתקיים במגדלי היוקרה שבהם ניתן למצוא דירה יוקרתית בכל קומה כך שאמנם יש בבניין שכנים, אך יש גם אווירה פרטית הדומה למגורים בוילה.

היוקרה ומחירה

כמו בכל דבר בחיים, גם בדיור מוגן יש לשלם יותר – כדי לקבל יותר ויש לקחת זאת תחת השיקולים הנלקחים בחשבון. בדיור היוקרתי הפיקדון שמשלמים בכניסה יכול בקלות להיות כפול ויותר ביחס לדיור מקובל. גם התשלום החודשי יכול להיות כפול ויותר מהמקביל בדיור הממוצע. השירותים שניתנים ברמה גבוהה במיוחד, החוגים, ההרצאות, חוגי הספורט והמתקנים השונים מצריכים השקעה נוספת מצד ההנהלה, וגם מיעוט הדיירים היחסי מצריך מכל דייר לשלם יותר.

עבור אלה שיכולים להרשות לעצמם, יש יתרונות ברורים לדיור היוקרתי. רמת החיים נשארת ברמה שאליה התרגלו אנשי המעמד הגבוהה. השכנים והחברים נשארים מאותו חוג מכרים, נושאי השיחה והתחביבים משותפים. מכיוון שגם מיקום בית הדיור וגם צורת הניהול והשירות הם ברמה הגבוהה ביותר, לא ניתן לראות במחיר המבוקש מכשול עבור קהל היעד. מי שלא מסוגל לממן זאת בדרך כלל גם לא היה מרגיש בבית בדיור מסוג זה.

באנר דיור מוגן

אולי יעניין אותך גם:

תופעה: הקורונה גרמה לאזרחים ותיקים לזרז מעבר לבתי דיור מוגן 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר