דף הבית » פינוי דירה לקראת מעבר לדיור מוגן

פינוי דירה לקראת מעבר לדיור מוגן

פינוי דירה לקראת מעבר לדיור מוגןמעבר לדיור מוגן הוא שינוי שיביא לרווחה ונוחות לאדם המבוגר, אולם המעבר כרוך גם בטרחה ובקושי. אחד השלבים המורכבים במעבר לדיור מוגן הוא אריזת ציוד הבית הישן. האריזה כרוכה בעבודה קשה ובקבלת החלטות מרובות, אשר לפעמים גם טעונות רגשית. כיצד ניתן להפוך את פינוי הדירה לשלב נעים ויעיל? על כך במאמר שלפניכם.

הקשיים הכרוכים בפינוי דירה לקראת מעבר לדיור מוגן

רוב האנשים עוברים לדיור מוגן לאחר שנים רבות של מגורים באותו בית. במהלך השנים נקשרים לבית, צוברים חפצים ורהיטים, כאשר כמעט לכל חפץ יש סיפור או זיכרון הקשורים בו. מכיוון שדיור מוגן בדרך כלל מצומצם יותר במקום מאשר דירה, יש צורך למיין את הריהוט והציוד, ולהחליט מה לוקחים לדיור המוגן, ומה לעשות עם הציוד שנשאר מאחור.

  • קושי רגשי: ישנם חפצים שהם אולי לא שימושיים, אך בעלי מטען רגשי רב, וקשה מאד להיפרד מהם. ההחלטה מה לקחת ועל מה לוותר היא החלטה הכרוכה לעתים בצער ובכאב.
  • קושי פיזי: אריזת דירה כרוכה בקושי פיזי. צריך לסחוב לעתים חפצים כבדים, לעלות ולרדת על סולם כדי להוריד חפצים ממדפים, לנקות חפצים מאובקים לפני שמכניסים אותם לארגז, ואף לפרק פריטים מסוימים כדי שניתן יהיה להעבירם למקום אחר. אנשים מבוגרים, במיוחד אנשים הסובלים מבעיות רפואיות, מתקשים לעתים לעמוד במשימה הקשה. הקושי גובר, מכיוון שאת מה שנארז ופורק, יש להרכיב ולסדר בדיור המוגן מחדש.

טיפים לפינוי יעיל של דירה לקראת מעבר לדיור מוגן

כדאי להתחיל את האריזות מספיק זמן מראש, כך שניתן יהיה לארוז בנחת ולקבל החלטות ללא לחץ.

  • להכין רשימות: רשימה של חפצים הכרחיים שעליהם האדם אינו מוכן לוותר, ורשימה של חפצים שניתן לוותר עליהם.
  • חפצים שמחליטים לא לקחת: כדאי להחליט מראש (ולרשום) מה רוצים לעשות איתם: מה להעביר לתרומה, מה להעביר לילדים ולנכדים וכדומה. את חלוקת החפצים המיותרים אפשר לעשות עוד לפני האריזה, דבר שיפחית לחצים בזמן האריזה עצמו.
  • לקבל עזרה: פינוי דירה ומעבר דירה הם פרויקט לא קל גם לאנשים צעירים ובריאים, על אחת כמה וכמה עבור אנשים מבוגרים. ישנם שני סוגי עזרה שניתן לקבל: מבני משפחה ומכרים או עזרה מקצועית.

עזרה מבני משפחה ומכרים

אפשר להיעזר בילדים, חתנים או נכדים לביצוע האריזה. היתרון: עזרת בני משפחה לא עולה כסף. אם היחסים טובים זו יכולה להיות גם חוויה נעימה ומגבשת מבחינה משפחתית. מצד שני, כאשר נעזרים בבני משפחה תלויים בלוח הזמנים שלהם. פעמים רבות בני המשפחה אינם פנויים להקדיש כל כך הרבה זמן לאריזה, או שיכולים להתפנות בזמנים שאינם נוחים לקשיש (כמו בשעות הערב).

עזרה מקצועית על ידי חברה שמתמחה בהעתקת מגורים בדיור מוגן:

כיום ישנן חברות מקצועיות אשר מתמחות בפינוי דירות של קשישים וליווי המעבר לדיור מוגן. החברות מסייעות לקשיש בכל תהליך המעבר, לא רק בצד הטכני, אלא גם עם רגישות לקשיים. החברות מלוות את תהליך הפינוי בשלבים הבאים:

  • תכנון: הפגישה הראשונה היא בדרך כלל פגישת תכנון. בפגישה זו סורקים את כל הריהוט והציוד שיש בבית, ומחליטים מה הקשיש ייקח איתו ומה לא.
  • בפגישה השנייה: עוברים פריט פריט בבית ומחליטים מה לעשות איתו, ואורזים בהתאם.
  • שלב שלישי: האריזה עצמה – החברה המקצועית היא זו שאורזת את כל החפצים בזהירות ותוך הקפדה.
  • שלב רביעי: החברה דואגת להעביר את החפצים שהקשיש לא לוקח איתו לייעדם (ילדים, תרומה וכדומה).
  • שלב חמישי: החברה מעבירה את חפצי הקשיש מביתו לדיור המוגן.
  • שלב שישי: החברה מסדרת את החפצים בדירה החדשה בדיור המוגן בהתאם לרצונו והנחיותיו של הקשיש.

תכנון מוקדם וקבלת עזרה יקלו על שלב המעבר לדיור המוגן.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

ליווי רוחני לבני הגיל השלישי והרביעי – מהם יתרונותיו? וכיצד הוא מסייע?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר