דף הבית » מעבר לדיור מוגן – טיפים

מעבר לדיור מוגן – טיפים

מעבר לדיור מוגן - טיפיםשינוי, במהותו, הוא עניין לא פשוט. עבור קשישים, אשר חיו שנים רבות בקרב בני משפחותיהם, או בסביבה המוכרת להם, המעבר אל דיור מוגן עלול להיות קשה ומלחיץ, כשתחושת לחץ היא רק קצה הקרחון. תקופת המעבר לדיור מוגן יכולה להיות מלווה בצער על אבדן בן זוג או בת זוג אהובים, אבדן הבית, אבדן הקהילה והחברים המוכרים. קשישים אשר עומדים בפני מעבר לדיור מוגן, עלולים לחוש כאילו הם מאבדים את העצמאות שלהם, את יכולת הבחירה וההחלטה ואפילו את הזהות.

על מנת להקל עם הקשיש בעת מעבר לדיור מוגן, חשוב בראש ובראשונה, להכיר בכך שהרגשות המלווים למעבר הם רגשות טבעיים ונורמאליים, ולפעמים אוזן קשבת ותמיכה יכולים לעזור. לעיתים, גם הזמן יעשה את שלו, והמעבר יהפוך לפשוט יותר ויותר. איך עוד ניתן להקל על הקשיש בעת מעבר לדיור מוגן? להלן טיפים נוספים:

טיפים – לפני המעבר לדיור המוגן:

  • שיחה מקדימה – חשוב לדבר עם הקשיש זמן מה לפני המעבר, על מנת לקבל את הסכמתו לכך. יש לעשות זאת כאשר הקשיש נמצא במצב בריאותי ונפשי טוב, על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת ואישית.
  • לדעת למה לצפות – כאשר יודעים לאן פנינו מועדות, קל לנו יותר להתמודד עם הדברים ולהכין את עצמנו, לכן, חשוב לברר כמה שיותר פרטים על מתחם הדיור המוגן ולוודא שאין שאלות אשר לא ניתן עליהם מענה. בין הנושאים אותם יש לברר- גודל הדירה, מגורים לבד או עם שותפים, שעות ארוחה, מתקנים נוספים, תגובה לשעת חירום, אבטחה וכדומה.
  • אריזת החפצים מראש – מעבר לדיור מוגן כרוך בלא מעט לחצים, ולכן על מנת שלא להוסיף עליהם, כדאי לארוז את החפצים מבעוד מועד, וכך להימנע מהחלטות פזיזות לגבי אילו חפצים צריך לקחת ואילו להשאיר. יותר מכך, כבר מספר חודשים לפני המעבר, מומלץ לתלות על דלת המקרר דף שורות, ליצור רשימה של החפצים אותם צריך הקשיש לקחת ולהוסיף לרשימה בכל עת שיעלה רעיון נוסף. חשוב לעזור לקשיש לארוז את חפציו, אך לתת לו יד חופשית להוסיף או להוריד פריטים אשר חשובים לו. בשלב זה, מומלץ לפנות לחברה חיצונית אשר מתמחה בפינוי דירה מהיר ויעיל.
  • ליצור אווירה ביתית – חשוב להוסיף למזוודות הקשיש, מספר פריטים קטנים, תמונות ומזכרות, שיגרמו לו להרגיש בסביבה מוכרת ויחממו את הלב.
  • לעשות סיור מקדים – לפני תחילת המעבר, כדאי להגיע יחד עם הקשיש למתחם הדיור המוגן, ולערוך לו סיור על מנת שיוכל להכיר את המקום, את אנשי הצוות ואת החברים הנמצאים שם, כך, הוא יוכל להרגיש כי הוא עובר למקום שהינו מוכר לו, וחוויית ההתאקלמות תהיה מדורגת יותר.

טיפים – אחרי המעבר לדיור המוגן:

  • לצאת וליזום- קשישים רבים עלולים להתפתות ולהישאר בדירת המגורים הבטוחה שלהם, אך ככל שיצאו מוקדם יותר ויכירו את הצוות, דיירי המקום ואת המתקן והפעילויות, כך ההתאקלמות תהיה מהירה יותר. כמו כן, חשוב לדאוג שהקשיש יהיה פעיל- יקרא ספרים, ילמד נושאים חדשים, ישב לשתות קפה, יצא לטיולים וכדומה, כך הוא ימשיך לשמור על בריאות הנפש שלו ויחוש צעיר ומעורב יותר.
  • להשאיר אופציות פתוחות- יש להימנע מלדבר על מכירת בית הקשיש בתקופת ההתאקלמות הראשונה – עליו להרגיש כי לעולם יהיה לו לאן לחזור. עם הזמן, לאחר שהקשיש יחוש בנוח יותר, ניתן לדבר איתו ולבצע החלטות משותפות הנוגעות לגורל בית המגורים הישן שלו.
  • לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים – בני משפחת הקשיש חייבים להמשיך ולהיות בקשר איתו. ניתן לעשות זאת באמצעות שיחות טלפוניות, אך הדרך הטובה ביותר היא לבוא ולבקר אותו בתדירות גבוהה ככל האפשר. חשוב לאפשר לקשיש ליצור קשר עם בני משפחתו וחבריו בעת הצורך, זאת על ידי השארת פרטי התקשרות אצל צוות הדיור המוגן.

להרחבה: שיקולים בבחירת דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר