דף הבית » מסלולי תשלום עבור דיור מוגן

מסלולי תשלום עבור דיור מוגן

מסלולי תשלום עבור דיור מוגןדיור מוגן הוא פיתרון אטרקטיבי ואיכותי עבור בני גיל הזהב שעדיין מסוגלים באופן פיזי להיות עצמאיים ולנהל משק בית אך הם רוצים סביבה מוגנת, תומכת ואיכותית ביותר להמשך חייהם לאחר הפרישה. פתרונות דיור מוגן הם עצמאיים ופרטיים, המדינה אינה מהווה חלק כלשהו בניהול, תפעול או מימון מתחמי מגורים אלו ולכן מדובר לרוב על עלויות שהייה יחסית גבוהות, אך עם מגוון רחב של שירותים ואיכויות לצד העלות הזו.

פתרונות דיור מוגן הם פרטיים ולרוב אין מעורבות ממשלתית לגביהם, בשל כך לאחרונה חוקק בכנסת חוק דיור המוגן, אשר מעגן בתוכו מגוון זכויות לטובת הדיירים העתידיים.

שלושה מסלולי תשלום ומימון של דיור מוגן

בגלל שאתרי דיור מוגן הם פרטיים הכוללים מגוון שירותים ופתרונות דיור איכותיים לבני גיל הזהב עצמאיים, אז עלות השהייה בהם יחסית גבוהה ולכן פותחו כמה מסלולי תשלום ומימון לכך. באופן כללי ישנם שלושה מסלולי תשלום, כאשר כל מסלול מציע התאמה למצב פיננסי מסוים.

  • מסלול פיקדון
  • מסלול דמי כניסה
  • מסלול תשלום חודשי

מסלול פיקדון לתשלום על דיור מוגן

זהו מסלול נפוץ מאוד כיוון שהוא מאפשר לדיירים הדיור המוגן לשלם פחות בכל חודש עבור שכר דירה/עלות מחייה ולממן את רוב השהייה באמצעות פיקדון. עם הכניסה לבית הדיור המוגן, הדייר מפקיד לטובת בעלי האתר פיקדון כספי שלרוב נע בהיקפים של מאות אלפי שקלים, פיקדון זה נשחק בשיעור של כ-2.5% בכל שנה ומתווסף לו מע"מ, כאשר שחיקת הפיקדון היא עד מקסימום של 30% מערכו בתוספת מע"מ ו-70% הנותרים מוחזרים לדייר עם עזיבתו או עם פטירתו ליורשיו.

השחיקה של הפיקדון משמעותה שמסך כספי הפיקדון מפחיתים בכל שנה את האחוז שנקבע וכספים אלו מועברים לחברה שמפעילה את בית הדיור המוגן. הפיקדון יכול להיות כסף מזומן, נכס נדל"ן, נכס פיננסי וכדומה. בנוסף, הדייר מפקיד פיקדון בעל ערך פיננסי כלשהו ועבור פיקדון זה ניתן לקבל ריבית כמו כל פיקדון אחר. את הריבית מקבלת החברה המפעילה  ולא הדייר או יורשיו בסיום ההתקשרות.

בנוסף לפיקדון זה, הדיירים משלמים תשלום חודשי שהוא יחסית נמוך יותר במסלול זה לעומת שני האחרים. תשלום חודשי זה נגזר מאיכותו של כל פיתרון דיור מוגן ומהיקף השירותים שניתנים, בדרך כלל מדובר על אלפי שקלים לחודש. התשלום החודשי או דמי האחזקה כוללים את עלויות אחזקת הדירה, פעילויות חברתיות רבות, שירותים רפואיים ומקצועיים במקום וכדומה.

מסלול דמי כניסה

הדייר משלם דמי כניסה חד פעמיים עד הזמן שבו הוא עובר לגור בדיור המוגן, תשלום זה מאפשר לגור במקום עד פטירת הדייר. 80% מדמי הכניסה מועברים לחברה תוך 4 שנים, ו-20% הצמודים למדד מוחזרים ליורשים או לדייר בסיום המגורים. בנוסף יש תשלום חודשי גבוה יותר מאשר במסלול הפיקדון.

מסלול תשלום חודשי

אין פיקדון או דמי כניסה, אלא רק תשלום חודשי של כמה אלפי שקלים ואף מעבר לכך. התשלום החודשי לרוב צמוד למדד וכל עוד הדייר משלם, הוא יכול לגור בדיור המוגן הרלבנטי. התשלום החודשי במסלול תשלום זה הגבוה ביותר, גם מהסיבה הברורה שאין פה מרכיב של פיקדון וכי הצורה שבה חברת הניהול של בית דיור מוגן רואה את התשלום החודשי כוללת בתוכה גם את השכירות עצמה, את עלות השירותים ההיקפיים במתחם, את אחוזי השחיקה שהיו מתקבלים עבור פיקדון וכן את הריבית שהמקום אינו מקבל, כי אין פיקדון שמועבר לחשבון החברה המנהלת.

גורמים משפיעים על עלות השהייה בדיור מוגן

בכל מסלולי תשלום הדיור המוגן מדובר על סכומים גבוהים ויש להבין מראש את כל מרכיבי התשלום וגורמים שיכולים להשפיע על שינוי העלות כמו הצמדה למדד המחירים לצרכן, שינויים בשער הדולר או מט"ח אחר במקרים של פיקדון או תשלום במט"ח, תוספת שירותים כלשהם למתחם הדיור המוגן וכדומה.

ניתן בהחלט להיעזר בשירותי יועץ מקצועי או עורך דין לגבי חתימה על הסכם דיור מוגן והמעבר לפיתרון דיור מוגן, על מנת לוודא שמצויים בכל הפרטים והדקויות.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך מזהים את הזמן הנכון להמליץ להורים על דיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר