דף הבית » דיור מוגן עם מטפלת סיעודית

דיור מוגן עם מטפלת סיעודית

דיור מוגן עם מטפלת סיעודיתדיור מוגן היא מסגרת תומכת לקשישים אשר אינם מעוניינים או אינם יכולים לחיות לבד. לדיור המוגן ישנן יתרונות רבות מבחינת הקשישים, מצד אחד היא מאפשרת שמירה על מסגרת חברתית וקהילתית עם בני גילם ומצד שני מעניקה שירותים סוציאליים ורפואיים להם נדרשים הדיירים.

בדיור המוגן הקשישים מתנהלים בצורה עצמאית לכל דבר, אך יחד עם זאת יהיו כאלה אשר יזדקקו לדיור תומך ואף לטיפול סיעודי. קשיש, המתגורר בדיור מוגן, זכאי לקבל טיפול סיעודי במידה והוא זקוק לכך ובהתאם ל "חוק סיעוד".

מהו טיפול סיעודי?

טיפול סיעודי מיועד לקשישים אשר מתקשים לבצע פעילות יום-יום לבדם, כמו רחצה, החלפת בגדים, ביצוע של עבודות ניקיון שונות, החלפת מצעים, עזרה בעריכת קניות, בישול וכן סידורים שונים מול רשויות כמו בנק או דואר. ישנם קשישים אשר זקוקים לטיפול סיעודי מדי יום ולעיתים גם בלילה, וישנם קשישים אשר זקוקים לטיפול סיעודי רק מספר פעמים בשבוע, לסידורים ועזרה בניקיונות. כמו כן, ישנם קשישים שאינם זקוקים לטיפול סיעודי שוטף, אלא רק לצורך של החלמה מניתוח או ממחלה.

טיפול סיעודי בדיור מוגן

חוק הסיעוד מופעל על ידי הביטוח הלאומי. מטרת החוק היא לאפשר לאותם קשישים אשר מעוניינים לגור בדיור מוגן, לקבל את כל השירותים הרפואיים והקהילתיים שיש למקום להציע ויחד עם זאת לזכות בעזרה הסיעודית לה הם דרושים, כדוגמת ביצוע פעילות יומיומית שגרתית, כמו רחצה, החלפת בגדים וניקיון יחידת הדיור.

זכאות לטיפול סיעודי בדיור מוגן

"חוק הסיעוד" קובע כי קשישים אשר זקוקים למטפלת סיעודית, או מטפל סיעודי, זכאים לכך, אך אחד התנאים שמעמיד לכך החוק הוא מקום המגורים של הקשיש. במידה והקשיש מתגורר בביתו הוא זכאי לטיפול סיעודי, וכך גם אם הוא מתגורר בבית דיור מוגן. יחד עם זאת, קשיש אשר מתגורר במסגרת סיעודית בהגדרתה, כמו בית אבות סיעודי, או מחלקת תשושי נפש, אינו זכאי לטיפול סיעודי.

דיור מוגן אינו נחשב למוסד סיעודי. בדיור מוגן אין צורך ברישיון לשם הפעלתו ממשרד העבודה והרווחה או ממשרד הבריאות. מרביתם של הדיירים בדיור מוגן הם קשישים עצמאיים, אשר מנהלים את שגרת חייהם ללא עזרה, בהתאם לזאת, קשיש המתגורר בדיור מוגן זכאי למטפלת סיעודית במידת הצורך. יחד עם זאת, יהיו מקומות של דיור מוגן אשר לא יהיו מעוניינים שתהייה במקום מטפלת סיעודית או עובד זר, לכן, בטרם נרשמים לאחד מאותם מקומות, חשוב לבדוק האם יהיה ניתן להכניס במידת הצורך מטפלת סיעודית או עובד זר.

יתרונות מטפלת סיעודית בדיור מוגן

דיור מוגן עם מטפלת סיעודית או עובד זר, יכולים להקל מאוד על הקשישים, גם אם הקשיש לא תמיד שם לב לצורך שלו בטיפול הסיעודי. מצד אחד, הקשיש זוכה בחברותא ובפעילות קהילתית יום יומית בדיור המוגן, ומצד שני הוא מקבל את העזרה לה הוא זקוק בהתנהלות עם דברים אשר כבר אינם באים בקלות מפאת הגיל, כמו רחצה, ניקיון וסידור הבית והתנהלות מול מוסדות שונים. כמו כן, מתן עזרה בנושאים רפואיים, כמו נטילת תרופות או בדיקת לחץ דם, בהתאם כמובן להכשרתה של המטפלת הסיעודית.

המטפלת הסיעודית עוזרת לקשיש לנהל שגרת חיים בריאה, שומרת עליו בתחומים בהם הוא עלול להתקשות ודואגת לרווחתו האישית והסביבתית.

ניתן לשכור מטפלת סיעודית ממגוון חברות. חשוב כמובן לשים דגש גם על הפן המקצועי וגם על אופן החיבור שבין המטפלת לקשיש. מטפלת סיעודית בדיור מוגן יכולה להיות אופציה אידיאלית עבור הקשישים המעוניינים בסביבה המתאימה לגילם, מלאת פעילות ועצמאות ובמקביל קבלת עזרה בתחומים שונים אשר מקשים על שגרת היום יום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר