דף הבית » הסכם דיור מוגן

הסכם דיור מוגן

הסכם דיור מוגןכמות האנשים אשר מצטרפים לדיור מוגן עולה מידי שנה. חתימה על הסכם דיור מוגן מול החברה המנהלת את הדיור המוגן, מחייבת אותנו לשים לב לפרטים רבים ולשורות הקטנות, בדיוק כפי שהיינו עושים אם היינו עומדים בפני רכישת דירה. לאחרונה הקלה עלינו כנסת ישראל, בכך שהעבירה בקריאה שלישית את חוק הדיור המוגן, שמעגן את סעיפיו החשובים של הסכם הדיור המוגן ובכך מגן על הדייר העתידי.

שלושת מסלולי פיקדון

כאשר מצטרפים לדיור מוגן, הנהלת הדיור מעניקה לדייר חזקה על יחידת הדיור ללא בעלות בטאבו וזאת בתמורה לסכום כסף. את הפיקדון ניתן להפקיד בשלושה מסלולי תשלום עבור דיור מוגן.

  • פיקדון מלא – כמו רכישה של דירה, רק ללא הבעלות בטאבו. הפיקדון הוא בעצם ביטחון להנהלה, אשר נהנית מהריבית שנצברת בבנק. בנוסף לכספי הפיקדון על הדייר לשלם דמי שכירות חודשיים.
  • פיקדון חלקי – סכום הפיקדון יהיה קטן יותר וסכום השכירות החודשית גדול יותר.
  • דמי שכירות – אין צורך בפיקדון, אלא רק בסכום שכירות שיהיה גבוה בדרך כלל.

ברוב המקרים ההנהלה היא זו שקובעת כיצד ברצונה לגבות את התשלום. החלק החשוב ביותר בכל נושא הפיקדון, הוא הבדיקה כי סכום כסף יוחזר ליורשים עם פינוי יחידת הדיור, לשם כך יש לבדוק כי ישנן ביטחונות להנהלה.

בדיקת הערבויות בהסכם

  • ערבות בנקאית היא הבטוחה הטובה ביותר, ועדיף שהערבות לא תהייה מותנית בתנאים, על מנת לא ליצור סיבוכים בעתיד.
  • רישום של משכנתא- ישנו שיעבוד של הקרקע על שמו של הדייר. כלומר, במידה ולא יוחזר הכסף ליורשים, ההנהלה לא תוכל לעשות כל שימוש ביחידת הדיור, משום שישנה הצהרה פומבית כי הקרקע שייכת לדייר.
  • משכון- דרך נוסף לבטוחה, אך בעת הצורך היא עלולה לגרור הוצאות של בית משפט או הוצאה לפועל ולעקב את תהליך השבת הכסף או הרכוש.

חשוב מאוד לבדוק את איתנות החברה עימה חותמים את הסכם הדיור, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המבין בתחום זה של דיור מוגן ועדיף לשלם עוד קצת כסף על מנת שנוכל לישון טוב בלילה ולדעת שכספנו לא ירד לטמיון. כמו כן, יש לכלול בחוזה את המועד בו יוחזרו כספי הפיקדון ליורשים.

דמי אחזקה

ההנהלה בדרך כלל שומרת לעצמה את הזכות לייקר את דמי האחזקה במידת הצורך. על כן, מומלץ לקבוע עוד בחתימת החוזה את שיעור אחוז ההתייקרות המרבי, על מנת שלא להגיע למצב בו נאלץ לשלם 30% יותר על דמי אחזקה מידיי שנה. כמו כן, חשוב כי בחוזה יהיה כתוב באופן מפורט מה כולל מחיר דמיי האחזקה ואילו שירותים יקבל הדייר.

עלויות ושירותי סיעוד

במרבית מהפרויקטים של דיור מוגן קיימות אפשרויות של דיור תומך וכן שירותי סיעוד במקרים של מחלה, ניתוח או החמרה במצב הבריאותי. חשוב לבדוק כי ניתן לקבל שירותי סיעוד במסגרת המקום ומה תהיינה העלויות של שירותי הסיעוד הניתנים לדיירים. בנוסף, חשוב לבדוק מה הקריטריונים שמציבה ההנהלה לקבלת שירותי הסיעוד בעת הצורך. מומלץ גם לבדוק אם תינתן אפשרות להכניס מטפלת סיעודית לתוך יחידת הדיור, על מנת שלא יהיה צורך בשלב מסוים לעזוב את המקום לבית אבות סיעודי.

שירותי רפואה

מרבית הקשישים בוחרים את הדיור המוגן לא רק בהתאם לתנאים הקהילתיים והפעילויות המהנות, אלא גם לפי השירותים הרפואיים העומדים לרשותם. חשוב כי רשימת כל השירותים הניתנים תיכלל בחוזה, וכי יהיה במקום רופא או אחות 24 שעות ביממה לרווחתם של הדיירים.

בטרם חותמים על הסכם דיור מוגן חשוב מאוד לבדוק את כל הפרטים, גם אלו שנראים שוליים ביותר, כגון, האם יש שירותי כביסה, האם יש דואר ובנק בקרבת מקום ומהם הפעילויות והחוגים המוצעים לדיירים.

גורמים רבים עומדים מול עינינו בעת בחירת דיור מוגן לנו וליקירנו. להרחבה: שיקולים בבחירת דיור מוגן. כמו כן, לעיתים קיים קושי בהבנה אצל הקשיש כי הוא עוזב את ביתו ואת סביבתו ועובר לגור במקום אחר, בדיור המוגן. לצורך זאת והן לצורך הבנת המשפחה את השינוי החדש, מומלץ להתעדכן במגוון טיפים למעבר חלק לדיור המוגן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר