דף הבית » דיור מוגן לצעירים

דיור מוגן לצעירים

דיור מוגן לצעיריםנפגעי נפש, או צעירים בעלי מוגבלות מולדת או אחרת, זקוקים לעיתים לדיור מוגן, אשר בו יוכלו להשתלב בחיי קהילה עצמאיים ותומכים, שיעזרו להם לממש את היכולות האישיות שלהם. דיור מוגן לצעירים הוא בדרך כלל חלק מהליך שיקומי אותו עובר נפגע הנפש.

מאפייני דיור מוגן לצעירים

רוב המסגרות של דיור מוגן לצעירים יאכלסו צעירים בגילאי 18-35 ממקומות שונים בארץ. חלק מהמסגרות יספקו דיור מוגן גם לצעירים מעל גיל 35. מסגרות הדיור המוגן:

  • דיור הכשרתי במסגרת אינטנסיבית – מסגרת שיקומית לתקופה מוגדרת מראש, כאשר הדיירים עוברים הכשרה ומקבלים כלים חברתיים – התנהגותיים וכלים שיעזרו להם במציאת עבודה ויכשירו אותם לעבודה.
  • דירות מוגנות – קבוצה של צעירים שחיים בצורה שיתופית בדירה עם איש צוות, אשר מלווה ומדריך אותם בהשתלבות בקהילה ובחיים עצמאיים. בחלק מהמקומות יהיו אלה דירות בהם איש הצוות חי ביחד עם הקבוצה ובחלק מהמקומות, הדיירים יהיו עצמאיים הרבה יותר, אך יזכו בליווי של עובד סוציאלי ומדריך מספר פעמים בשבוע, בהתאם לצרכים.

למי מתאים דיור מוגן לצעירים

דיור מוגן מתאים לצעירים עצמאיים המעורבים בקהילה ברמה כזו או אחרת. הדיור המוגן מעניק לדיירים קהילה תומכת וחמה ומשלב תמיכה של אנשי צוות מנוסים ומקצועיים העומדים לרשותם. במסגרות שכאלה, המאפשרות חיים עצמאיים, יקלטו צעירים עם בעיות נפשיות כדוגמת OCD, מאניה דיפרסיה, סכיזופרניה וכדומה, אשר מעוניינים בתהליך שיקום, בהשתלבות בקהילה ובחיים עצמאיים.

תנאי הקבלה אינם מחמירים, אך כל דייר אשר מעוניין להשתלב בדיור מוגן צריך לקחת על עצמו את האחריות להיות חלק מתהליך שיקום המשותף לו ולאנשים כמוהו, כמו כן עליו להביע נכונות לקבל את הכללים אשר מכתיבה מסגרת מסוג זה, כדוגמת מניעה מהתנהגות אלימה, סמים או אלכוהול, השתתפות באחזקת הבית וכדומה.

סדר היום בדיור מוגן לצעירים, שם דגש על פיתוח מיומנות אישיות, אחזקת משק בית, השתתפות בקהילה ובחיי חברה, פיתוח תעסוקתי לשעות הפנאי וכן פיתוח והעמקת תחביבים. כמו כן, מכשיר הצוות את הצעירים בהתנהלות מול גופים ממסדיים, לגבי החוברות והזכויות שלהם, שיחות תמיכה, ייעוץ והכוונה בשגרת היום יום וכמובן מתן עזרה ותמיכה לשם ניהול חיים עצמאיים מחוץ למסגרת הדיור המוגן.

בדרך כלל, סדר היום יהיה בנוי ביציאה לעבודה בשעות הבוקר, או במסגרת שיקומית המספקת תעסוקה במפעלים. חלק מן הדיירים יוכלו לנצל את שעות הבוקר להשלמת לימודים, כדוגמת לימודי בגרות או לימודים מקצועיים. בשעות הצהריים ואחר הצהריים יהיו עסוקים הדיירים בבישול, ניקיון וסידורים שונים הקשורים לשגרת יום יום תקינה. שעות אחר הצהריים והערב המוקדמות יהיו מוקדשים לפעילויות פנאי, חוגים ומפגשים חברתיים בקבוצות.

זכויות ועמותות

על מנת להשתקם בתהליך של דיור מוגן, על כל דייר לבדוק האם הוא זכאי לסיוע כספי מטעם ביטוח לאומי בהשתתפות בדיור מוגן, או אם יש ביכולת משפחתו לשלם על כך. ישנן עמותות אשר מוכרות ומסובסדות על ידי גופים שונים, כדוגמת עמותת "רעות" אשר מחזיקה מספר דירות לשם דיור מוגן באזורים שונים בעיר ירושלים. ב"רעות" ניתן למצוא אופציות שונות של דיור מוגן, החל מהוסטל שיקומי ועד לדירות של 2 שותפים המקיימים חיים עצמאיים בקהילה.

לדיור מוגן לצעירים בעלי פיגור שכלי, ניתן לפנות לעמותת "אקי"ם" אשר מספקת דירות לדיור מוגן בכל רחבי הארץ.

פתרונות דיור נוספות קיימות, בהן דיור מוגן לאוכלוסייה המבוגרת וכן דיור תומך. להרחבה: מילון מונחים- דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר